Küretaj Nedir ?

Küretaj Nedir ? Küretaj Nasıl Uygulanır?

Küretaj Nedir ?

Bilimsel Araştırma Merve Çelik E.Rana Bağ

Küretaj Nedir?

Diş etlerinde en çok oluşan hastalık; diş eti iltihaplarıdır. Ağız sağlığımıza dikkat etmek bu

anlamda çok önemlidir. Ancak bazen ne kadar dikkat etsek de diş taşı oluşması mümkündür. Genetik faktörler, sigara, kötü beslenme alışkanlıkları ya da diyabet gibi faktörler diş yüzeylerinde plak oluşmasına zemin hazırlar. Bu plaklar diş taşına dönüşür ve diş eti iltihaplarına yol açar.

Diş küretajı, diş eti hastalığı olan kişilerin diş eti iltihabının kazınması işlemidir. Güvenli ve yaygın bir yöntem olduğundan, kullanım alanının da yayın olduğunu söyleyebiliriz. Son yıllarda sıklıkla kullanılan küretaj uygulaması, diş eti iltihaplarının ciddi sorunlara neden olması halinde tercih edilmektedir.

Küretaj tedavisinde iltihapların tamamen temizlenmesi amaçlanır. Çünkü iltihap yayılan bir

sorundur. Diş kökleri gereği kadar açılarak temizlendikten sonra tekrar yapıştırılır. Bu şekilde ciddi iltihaplardan kurtulmak mümkündür. Küretaj tedavisi bir ameliyat değildir. Daha basit bir uygulamadır.

Küretaj tedavisi, diş eti çizgisinin altındaki kök yüzeyinden bakteri plağı ve tartarın aletler ve ultrasonik yöntemlerle uzaklaştırılmasını içeren bir prosedürdür. Cep içindeki hastalıklı dokunun çıkarılmasını da gerektirebilir. Bu tedavinin amacı, diş etlerinin temiz kök yüzeyine yeniden tutturulmasını sağlamak ve periodontal cepleri günlük diş ipi ve fırçalama ile

sağlanabilecek seviyelere çekmektir.Diş küretajı tek dişe veya daha geniş bir alan

etkilenmişse kadranlar ile yapılır. Mekanik kazıma ve lazerle yapılır ancak bu iki prosedürün kombinasyonu en iyi yöntemdir.

Nasıl Uygulanır?

• Küretaj işleminden önce hastanın yüzeysel diş taşları temizlenir.
  • Daha sonra hastaya lokal anestezi uygulanır.
  • Hastanın diş etlerine ufak kesikler atılarak, diş eti altında ki iltihap temizlenir.
  • Daha sonra diş etleri dikilerek, tekrar dişe tutunması sağlanır.
  • Hasta tüm bu işlemler yapılırken herhangi bir şey hissetmez.
  • Kullanılan özel araçlar ile diş altındaki iltihap yok edilir. Bazı durumlarda hem alt

çene hem de üst çene için tamamen uygulama yapılır. Bu durumda diş hekimi ağzı üç bölgeye ayırır ve aşama aşama tedavi yapar. Aşamaların tamamlanması halinde küretaj işleminin gerçekleşmesi sağlanacaktır.

küretaj

Küretaj sırasında çıkarılan dokuya bağlı olarak iki tür diş küretajı ayırt ediyoruz:

Diş etlerinin küretajı veya dişeti küretajı – Yumuşak dokunun periodontal cepten yana doğru uzanan kısmının iltihaplı ve bağ dokusunun, dişler ile kemik arasındaki boşluktan çıkarılması,

Subgingival küretaj – periodontal cep dokusunun ve üstündeki bağ dokusunun alveolar kemiğin sonuna kadar çıkarılması.

Kullanıldığı Tedaviler ve Kullanım Yöntemi

Diş küretajı en çok paradentoz, iltihaplanma ve diş eti enfeksiyonunun tedavisinde kullanılır (yukarıdaki resimde). Diğer periodontal ameliyatlar ve prosedürlerle kombinasyon halinde ve tekrarlayan periodontal enfeksiyonlarda kullanılabilir. Küretaj, periodontal enfeksiyonun nedenini tamamen ortadan kaldıramaz ve her zaman önce diş kökünün kazınması ve parlatılması gerekir. İşlemden önce işlemi mümkün olduğunca ağrısız hale getirmek için hafif lokal anestezi verilir. Kürtaj, küret adı verilen bir aletle gerçekleştirilir. Küretin tepesi, derinliğini kontrol etmek için periodontal cebe daldırılır. Lazer veya mekanik kazıma, bakterileri ve hasarlı dokuyu ortadan kaldırır ve ayrıca bakteriler nedeniyle ve daha kolay iyileşme için diş yüzeyini tedavi eder.

küretaj

Küretaj sonrası hastada geçici ağrı durumları görülebilir. Sıcak ve soğuk hassasiyeti de yaşanabilir. Diş hekimi tarafından küretaj sonrası hastaya ağrı kesici ilaçlar önerilir. Diş küretaj işlemi sonrasında diş hekiminin gösterdiği şekilde dişlerin fırçalanması tekrar hastalık oluşmasını engelleyecektir. Dişlerde görülen kısa süreli kanamalar normaldir. İşlem sonrası diş eti temiz diş yüzeyinde büyür. Küretajın kendisi uzun sürmez ve çabuk iyileşir. Ancak tamamen iyileşene kadar, düzenli kontrollere gitme olasılığınız daha yüksektir. Ayrıca, periodontitisin tüm izlerinin giderilmiş olup olmadığı hemen görülmez.

küretaj

https://www.propdental.es/en/blog/dentistry/curettage-and-cleaning/ https://cliniqa.com.tr/dis-eti-hastaliklari/kuretaj

https://www.doktortakvimi.com/blog/kuretaj-nedir-nasil-yapilir-dis-eti-tedavisi-ve-dis-eti-am eliyati