İĞNESİZ ANESTEZİ

İğnesiz Anestezi Nedir? İğnesiz Anestezi Nasıl Uygulanır?

İĞNESİZ ANESTEZİ

HAZIRLAYAN: ASLI SENA YAVUZ/EDİTÖRLÜK

İğnesiz Dental Anestezi Nedir?

iğnesiz anestez

Diş tedavileri sırasında uygulama yapılacak bölgeyi iğnesiz şekilde uyuşturmak için uygulanan  yönteme iğnesiz dental anestezi adı verilmektedir. Hasta, standart iğneli anestezi yöntemlerinde hissettiği iğne acısını hiçbir şekilde duymamakta ve güvenli bir şekilde tedaviye hazırlanabilmektedir. Böylelikle psikolojik olarak diş tedavisine kendilerini hazır hisseden hastaların bu süreci atlatması daha kolay olmaktadır. İğnesiz Enjektör Cihazı ile anestezi enjeksiyonu iğneden daha derin ve daha hızlı bir şekilde diş etinin katmanlarından yayılır.

İğnesiz Diş Anestezi Yöntemi Nasıl Uygulanır?

Tedavi öncesinde hastanın kendisini hazır hissetmesi önemli bir ayrıntıdır. Hastanın ihtiyaç duyduğu tedavi yöntemi belirlendikten sonra iğnesiz anestezi cihazı ile tedavi edilecek diş ve çevresine uygun basınçla uygulanan solüsyon bölgeyi hızlı bir şekilde uyuşturur. Hastanın uyuştuğuna emin olduktan sonra uygulamaya geçilmesi, süreç içerisinde yaşanabilecek endişeleri ortadan kaldırmaktadır. Diş hastalıkları tedavi edilmezse tüm vücudu etkileyen sağlık problemlerine neden olduğu için tedavinin bir an önce yapılması gerekmektedir.

İğnesiz Diş Anestezi Solüsyonu Zararlı Mıdır?

iğnesiz anestez

İğnesiz anestezi solüsyonu, diş, diş eti ya da ağız içinde hiçbir sağlık problemine neden olmaz. Standart iğneli anestezi yöntemlerinde uygulanan içerikle aynı anestezik etkiye sahiptir. İğneli anestezi uygulamasının yapılabildiği tüm hastalara iğnesiz uyuşturma işlemi yapılabilmektedir. İğnesiz anestezi uygulaması sırasında ve sonrasında hasta kesinlikle ağrı ya da acı duymamakla birlikte ulaşılan sonuç hastalar tarafından memnuniyetle karşılanmaktadır.

İğnesiz Lokal ile Ağrı ya da Acı Hissedilir Mi?

iğnesiz anestez

İğne ile uygulanan anestezik maddenin elde ettiği ideal sonuç, aynı şekilde iğnesiz anestezi yönteminde de elde edilebilmektedir. Anestezi derecesi, iğneli yöntemde olduğu gibi uzman hekim tarafından belirlenir. Hastanın diş tedavisi korkusunu yenebilmesi için tercih edilen, uygulama öncesi ve sonrasında hasta kesinlikle ağrı ya da acı hissetmez. Hasta, uygulama sırasında endişe duymadığı için tedavisinin sağlıklı ve hızlı bir şekilde tamamlanmasına yardımcı olur. Özellikle ebeveynleri tarafından tercih edilen bu yöntem sayesinde çocukların tüm yaşamları boyunca diş tedavi süreçlerinden kaçınmalarının önündeki engel kaldırılmış olur.